Home | News    Wednesday 16 October 2013

Arabsat gets exclusive rights to broadcast Sudan’s football

separation
increase
decrease
separation
separation

October 15, 2013 (KHARTOUM) - The state owned Sudan TV and the Arab Satellite Communications Organization (Arabsat) signed a contract giving the latter the exclusive rights to broadcast its sports channel Al-Nilein.

The two parties signed the contract during the International Broadcasting Convention (IBC) held between 13-17 September in Amsterdam , but it was announced officially announced on 10 October by the Saudi newspaper Al-Riyadh on 10 October.

In accordance with the signed contract the Sudanese sport channel which monopolises the broadcasting of the Sudanese Premier League, will be exclusively on the Arabsat bouquet.

The two parties did not disclose the amount of the deal. However the Sudan TV agreed in 2010 to pay $1750.000 per year to the national football league for the exclusive rights of broadcasting of the matches.

Sudan TV bought Al-Nilein in June 2013. The popular sports channel was founded by a Sudanese journalist, Yassin Ibrahim in 2007.

The national TV station is broadcasted by many satellite operators including Arabsat, Nilesta, Hot Bird, Eurosat, Asrea etc…

(ST)

Comments on the Sudan Tribune website must abide by the following rules. Contravention of these rules will lead to the user losing their Sudan Tribune account with immediate effect.

- No inciting violence
- No inappropriate or offensive language
- No racism, tribalism or sectarianism
- No inappropriate or derogatory remarks
- No deviation from the topic of the article
- No advertising, spamming or links
- No incomprehensible comments

Due to the unprecedented amount of racist and offensive language on the site, Sudan Tribune tries to vet all comments on the site.

There is now also a limit of 400 words per comment. If you want to express yourself in more detail than this allows, please e-mail your comment as an article to comment@sudantribune.com

Kind regards,

The Sudan Tribune editorial team.

Comment on this article



The following ads are provided by Google. SudanTribune has no authority on it.



Sudan Tribune

Promote your Page too

Latest Comments & Analysis


Try Dong Samuel Luak or release him now 2019-01-22 15:59:31 By Nhial T. Tutlam, PhD* Exactly two years ago, my cousin and mentor Dong Samuel Luak, was abducted from Nairobi, where he was living as a refugee. Mr Dong Samuel Luak is a human rights lawyer (...)

What options are available for President Bashir of Sudan? 2019-01-20 21:43:26 By Luka Kuol Sudan is one of the few African countries whose citizens pioneered post-independence popular uprisings in 1964 and 1985 that forced the ruling military regimes to step down. The (...)

Tasgut Bass is the buzzword and a slogan of the Sudanese uprising 2019-01-20 21:38:57 By Mahmoud A. Suleiman This article comes against the background of the progressive escalation of the Sudanese popular revolution, despite the use of the regime of Omer al-Bashir of the lethal (...)


MORE






Latest Press Releases


Ethnic Murle politicians say enough to cattle raiding 2018-12-28 09:32:00 December 27, 2018 (JUBA) - Murle political leaders in Buma state have vowed to end the practice of cattle raiding and child abduction by individuals in the community. Jodi Jonglei, who is also (...)

CEPO: South Sudan Opposition Alliance (SSOA): Stop politics of split and focus on R-ARCSS implementation 2018-12-26 09:53:29 26th December, 2018. South Sudan Opposition Alliance internal leadership change frication is disturbing and demoralizing public opinion. The big question CEPO is raising, will SSOA be a strong (...)

Progress observed at end of second month of R-ARCSS implementation 2018-10-22 06:44:02 Press Release 21 October 2018 South Sudanese government released 24 detainees in the implementation of the revitalized peace agreement said the International Committee of the Red Cross (ICRC) (...)


MORE

Copyright © 2003-2019 SudanTribune - All rights reserved.