Home | News    Friday 30 July 2010

Ethiopia: First Satellite independent TV jammed

separation
increase
decrease
separation
separation

July 29, 2010 (ADDIS ABABA) –The First independent Ethiopian satellite service (ESAT) said its transmissions in Ethiopia are intercepted for the third time since last May when the service was launched for the first time.

The Amsterdam-based Ethiopian Satellite Television (ESAT) in a press release published on its website, on 26 July has held the Ethiopian government responsible for the interception.

“For the past 24 hours, Ethiopian Satellite Television (ESAT) broadcasts and transmissions in Ethiopia, the Middle East and Europe have been disrupted for the third time since it began service in May 2010.”

ESAT said it has gathered evidences that show that the Ethiopian Government being illegally engaged with certain parties in the satellite business attempted to isolate and disrupt ESAT signals.

"Our evidence on the source of the illegal signal interference points exclusively in the direction of the Ethiopian Government. Beginning on July 20, the satellite system carrying ESAT signals was bombarded by intense and sustained radio frequency interference disrupting a whole set of services provided by various public and private entities.’’

Along with ESAT, the satellite service of state-controlled Ethiopian Television was also knocked of the air. It said.

“When ESAT resumed its services after it was disrupted the second time, a request was made to the satellite provided to place ESAT on the same frequency [sic] as Ethiopian Television Service. This would ensure that any interference in ESAT signals would also affect Ethiopian Television transmissions. The Ethiopian Government by attempting to knock out ESAT ended up knocking itself off the air.’’

A number of Press freedom advocacy groups have criticized Ethiopia of trying to limit media coverage in contrary to the nation’s constitutional commitment to censorship and freedom of expression.

ESAT in cooperation with other impacted parties shall seek appropriate legal remedies to stop the Ethiopian Government from engaging in patently illegal interference in satellite communications.

The independent service said they would seek all legal and technological methods to overcome any interference directed at ESAT programming by the Ethiopian Government.

Ethiopia has jammed a number of foreign based net work broad casters including The U.S. government funded Voice of America broadcasts in Amharic (VOA), accusing them of engaging in destabilizing propaganda.

Ahead of the country’s May elections Ethiopia jammed VOA which led to wide condemnation from American officials and international press watchdogs.

Attempts by Sudan tribune for comments from government bodies on ESAT claims didn’t work at this point.

(ST)

Comments on the Sudan Tribune website must abide by the following rules. Contravention of these rules will lead to the user losing their Sudan Tribune account with immediate effect.

- No inciting violence
- No inappropriate or offensive language
- No racism, tribalism or sectarianism
- No inappropriate or derogatory remarks
- No deviation from the topic of the article
- No advertising, spamming or links
- No incomprehensible comments

Due to the unprecedented amount of racist and offensive language on the site, Sudan Tribune tries to vet all comments on the site.

There is now also a limit of 400 words per comment. If you want to express yourself in more detail than this allows, please e-mail your comment as an article to comment@sudantribune.com

Kind regards,

The Sudan Tribune editorial team.
  • 30 July 2010 07:24, by Responsive

    So, .............. (ESAT) broadcasts and transmissions in Ethiopia, the Middle East and Europe have been disrupted................ and according to ESAT people the poor and powerless Ethiopian government is now able to JAM the signal as far as Europe!

    repondre message

  • 28 July 2012 17:51, by danaray79

    Truly impressive and nice information. Thanks for sharing. Essay Writing.

    repondre message

Comment on this article



The following ads are provided by Google. SudanTribune has no authority on it.


s
Sudan Tribune

Promote your Page too

Latest Comments & Analysis


Sudan’s removal from terror list taints U.S. values 2018-11-10 08:34:32 November, 9th, 2018 The Honorable Michael Richard Pompeo Secretary of State U.S. Department of State 2201 C St NW, Washington DC 20520 USA RESPONSE BY SUDAN LIBERATION MOVEMENT (SLM/A-AW) TO (...)

R-ARCISS: A Peace that divides the signatories and non-signatories 2018-11-10 07:58:28 By Tito Awen, Juba-South Sudan I keep wondering if peace can divide or unite the partners. I am not so young nor unmindful not to have known what happened after signing of the Comprehensive (...)

U.S. Move Ignores Sudan’s Abuses Against its Own People 2018-11-09 06:56:11 U.S. Considers Lifting Sudan’s ‘Terror State’ Designation By Jehanne Henry With all eyes on mid-term elections in the United States, almost no one noticed that on the same day the US State (...)


MORE






Latest Press Releases


Progress observed at end of second month of R-ARCSS implementation 2018-10-22 06:44:02 Press Release 21 October 2018 South Sudanese government released 24 detainees in the implementation of the revitalized peace agreement said the International Committee of the Red Cross (ICRC) (...)

4th Annual Tony Elumelu Foundation Entrepreneurship Forum Announced for 25th October 2018 2018-10-15 12:38:14 PRESS RELEASE OCTOBER 14, 2018 Africa’s leading entrepreneurship-focused philanthropic organisation, the Tony Elumelu Foundation (TEF), has announced October 25, 2018, as the date for its (...)

Unity State community in Kenya supports Khartoum peace agreement 2018-08-17 08:33:21 PRESS STATMENT 14th Aug, 2018 Re: We shall Rally behind Khartoum Peace Agreement The Unity State Community Association in Kenya was established in 2010 to organize and mobilize the people of (...)


MORE

Copyright © 2003-2018 SudanTribune - All rights reserved.